Ako želite da promenite nešto u vašem radnom okruženju, pa makar to bilo i samo nekoliko detalja, donošenje prave odluke može biti teško u samom startu. Ono što je važno znati je da na radnom mestu svi zaposleni treba da se osećaju prijatno i da kancelarija treba bude onakva kako ste je idealno zamišljali.
Nekada su kancelarije bili jednostavni kancelarijski prostori koji su imali samo osnovne elemente neophodne za rad. Danas se situacija nešto promenila. Firme se trude da svojim zaposlenima omoguće da se na poslu osećaju kao u svojoj kući, a samo neke od stvari koje su uvele su; visokokvalitetni objekti za ručavanje i rekreaciju, jaslice i “chill out” zone u kojima zaposleni odmaraju, mogu da igraju stoni tenis, sony playstation i razne druge igre.
Ako želite da dizajnirate svoju modernu kancelariju, dajemo vam 6 najboljih saveta za početak:
Izaberite kvalitetan nameštaj
Iskoristite većinu svog budžeta za ulaganje u kvalitetan kancelarijski nameštaj koji će trajati duže vremena. Upotreba kancelarijskog nameštaja je svakodnevna i neizbežno je da posle nekog vremena počinju da se vide prvi znakovi korišćenja. Jednom dobrom i kvalitetnom kupovinom nameštaja možete da ga koristite i do nekoliko godina, bez potrebe da ga menjate. Kada je sam izgled nameštaja u pitanju, osmislite u kakvom tačno stilu želite da bude vaša kancelarija. Ukoliko želite da nameštaj bude od kože ili nekog drugog materijala, kao i u kojoj boji treba da bude – na vama je da donesete konačnu presudu i tako odaberete nameštaj po vašoj meri.
Omogućite ulazak više svetlosti u prostoriju
Dokazano je da prirodno osvetljenje utiče na produktivnost ljudi i na stvaranje pozitivne energije. Što znači da osvetljenost prostorije podstiče izgradnju efikasnosti zaposlenih. Svetlost u kancelariji stvara sveukupno privlačno radno okruženje i ne postoji nijedan razlog protiv zašto vaša prostorija ne bi trebala da bude osvetljena. Pored toga, upotreba prirodnog svetla smanjuje potrebu za korišćenjem veštačkog svetla, pa se tako smanjuju i troškovi energije na duži vremenski rok, a novac od uštede energije možete da iskoristite na uređenje drugih elemenata kancelarije.
Napravite prostrani kancelarijski prostor
Bez obzira na to koliko je veliki ili mali prostor u kome radite, uvek ga možete maksimalno iskoristiti uvođenjem otvorenog rasporeda. To može da bude rušenje kancelarijskih pregrada, demontiranje pojedinačnih zidova ili potpuno preuređivanje rasporeda stolova i nameštaja. Raspored otvorene kancelarije ne samo da maksimalno iskorištava prostor koji imate, već i u nekim slučajevima može učiniti da prostor izgleda veći. On takođe nudi zaposlenima više prostora za rad i daje im potpunu slobodu u toku radnog vremena.
Izdvojite “chill out” prostorije
Većina modernih kancelarija danas su više od običnog prostora ispunjenog stolovima i kompjuterima. Zaposlenima je potrebno da se omogući vreme da se odvoje od kancelarijskog okruženja i da imaju drugačiji prostor koji će im omogućiti da njihove kreativne misli teku. Prostor za odmor ne znači samo mesto za opuštanje i ručak, već se zapravo može koristiti za povećanje produktivnosti uz mogućnost da zaposleni rade udaljeni od računara. Prostorije za ovu namenu možete da dizajnirate kako god želite da izgledaju. Ne treba da budu formalne kao što možete da dizajnirate glavni kancelarijski prostor. Postoji mnogo načina da “chill out” prostorije učinite što zabavnijim i kreativnijim za moderno okruženje.
Istaknite vaš brend
U svakom poslu, brendiranje je ključna stavka. Kao što su vaš veb sajt ili proizvod brendirani, tako može da bude brendiran i vaš radni prostor. Unesite boje vašeg brenda u prostoriju. Na metalne police u prostoriji možete da postavite sav marketinški materijal i firmina dostignuća koja će vas prikazati u pravom svetlu onome ko dođe u vašu kancelariju. Istina je da treba da budete umereni kada je reč o ovome, ali mali kancelarijski predmeti poput šolja ili podloge za miša mogu značajno doprineti i ostaviti prijatan utisak na klijente.
Unesite kreativne i simbolične detalje
Kancelarija treba da bude mesto gde zaposleni žele da provedu svoje vreme, dok poslodavcu je interes da im to omogući. Postoje razne sitnice i dekoracije koje mogu uneti dobro raspoloženje i energiju u kancelarijski prostor. Biljke se nalaze na vrhu spiska predmeta koje podižu raspoloženje i unose svežinu u prostor. Umetnost i zanimljive fotografije su takođe jedan od elemenata koje pored toga što podižu raspoloženje, idealna su dekoracija koja krasi prostoriju. Da bi vaš kancelarijski prostor “imao dušu”, fotografije zaposlenih i uspomene od zajedničkih aktivnosti mogu da budu savršen detalj u prostorijama vaše kancelarije.
Suština je da u prostorijama za rad napravite atmosferu i učinite da se svi zaposleni osećaju dobro u toku radnog vremena. Moderno okruženje omogućava dobru energiju i jača volju za radom zaposlenih, što na kraju za rezultat ima zadovoljstvo svih prisutnih. Kao što možete da primetite, ove promene ne iziskuju puno vremena niti novca,a imaju veliki pozitivan uticaj na sve prisutne u okruženju.