Kada ste završili sa tehničkim delom sajta i pokrenuli svoju online prodavnicu, sigurno vas zanima kako da uradite sledeći korak, a to je – kako da dođete do vaših prvih kupaca. Uspeh vaše online prodavnice u velikoj meri zavisi baš od vašeg načina predstavljanja publici, same reklame i mesta gde ćete to učiniti.
Da biste uspešno prebrodili prve najteže korake i u što kraćem roku postigli prvu prodaju, u tekstu što sledi izdvajamo 7 saveta koji će vam pomoći kako da promovišete vašu online prodavnicu.
Budite prisutni na društvenim mrežama
I sami znamo koliko danas društvene mreže imaju uticaj na navike potrošača. Pojavljivanje na njima je besplatno, a donosi velike rezultate. Na njima možete da se predstavite u svetlu u kom želite da vas drugi ljudi vide. Pre svega morate da znate na kojim platformama se nalazi vaša ciljna grupa.
Da li oni više koriste Facebook ili Instagram? Osim toga što ćete biti primećeni na društvenim mrežama, one vam olakšavaju komunikaciju sa kupcima pomoću chat-ova. Vaš profil sa svim informacijama koje dajete treba da bude od pomoći za sve one koji vas prate. Isto tako, na istim tim mrežama vi možete da pratite vašu publiku i da osluškujete šta je to što njima treba. Suština je da pokušate što više da slušate a manje da pričate. U ovom slučaju, kvantitet pratilaca ne igra glavnu ulogu, izgradite zajednicu ljudi koji su zaista zainteresovani za ono što radite i koji veruju u ono što radite.
Istražite forume
Mesto gde ljudi žele da dobiju odgovore na mnoga pitanja koja ih interesuju kao i da drugi podele sa njima različita iskustva i savete su online forumi. Jedan od načina vašeg promovisanja je da pronađete forume koji su bliski vašem proizvodu i koji su povezani sa vašom ciljnom publikom. To je prilika za vas da podelite baš vaš proizvod kao rešenje nečijeg problema.
Ono što se podrazumeva jeste da poštujete pravila i da ne treba da preterujete sa komentarima kako ne bi došlo do kontraefekta i zbog toga da budete udaljeni sa foruma. Dovoljno je da budete aktivni toliko da bi vas ljudi primetili, ali ne previše kako se ne bi dogodilo ono što je već pomenuto. Na diskretan način možete da iskoristite forum u vašu korist.
Plaćena promocija
Plaćene reklame su danas česta pojava a nekada i neizbežna. One su veoma efikasne i cilj je da se pojave pred očima vaših potencijalnih kupaca i privuku im pažnju. Vaš zadatak je da pravilno targetirate vašu ciljnu grupu. Ako targetiranje nije dobro urađeno može se desiti da ste samo uzalud uložili vaš novac i da vaš oglas nije viđen od strane pravih ljudi.
Pored targetiranja, opis reklame je od izuzetne važnosti. Ono je razlog zbog čega kupci kupuju proizvod. Od vas zavisi koliko dugo i često želite da se vaša reklama „vrti“ na društvenim mrežama. Ako ne dobijate očekivane rezultate, uvek možete da je doradite ili totalno promenite dok ne dođete do one koja će vam doneti najviše uspeha.
Affiliate marketing
Affiliate marketing spada u vrstu plaćenih reklama, ali se razlikuje od klasičnog reklamiranja. Ipak, ovakav tip marketinga ispostavio se kao jedan od efikasnijih načina promocije brendova. On funkcioniše tako što drugi sajtovi spominju vaš proizvod sa linkom koji vodi do kupovine na vašem sajtu. Da bi do saradnje došlo, potrebno je da kontaktirate brend sa upitom da budete spomenuti u njihovom tekstu. Ukoliko dođe do kupovine, vlasniku sajta ide određeni procenat za izvršenu prodaju. Na ovaj način, kako drugi mogu da promovišu vas, tako možete i vi da promovišete druge i sami zaradite.
Ova vrsta marketinga je izgrađena na poverenju. Kada čitaoci dobiju preporuku od osobe kojoj veruju, odlučuju se na kupovinu iz razloga što i sami žele da dožive to iskustvo o kome su čitali.
Pratite statistiku
Ako zanemarite statistiku i web analitiku ne možete da znate kakva je uspešnost i budućnost vaše online prodavnice. Praćenjem analitike možete da proučite ponašanje vaših posetioca, koliko dugo se zadržavaju na vašoj stranici i gde se kreću.
Postoji besplatan alat Google Analytics koji vam omogućava da ispratite čitavo dešavanje i saobraćaj na vašem sajtu. Sa tim informacijama ćete doći do odgovora šta treba da promenite, gde grešite i zašto ne dolazi do koraka koji je vama najbitinij, a to je – kupovina. Pomoću ovog alata možete odmah da reagujete i uvodite izmene u vašoj online prodavnici sve do onog momenta gde ćete doći do očekivanih rezultata.
Isprobajte razne formate prikazivanja na mrežama
Prirodno je da smo svi različiti i da neki ljudi više vole da pročitaju tekst, nekima je to gubljenje vremena i vole da pogledaju video snimak. Da bi svi bili zadovoljni, a i da bi vaša online prodavnica uspešno poslovala, potrebno je da se prilagodite svakoj grupi. Kada je reč o video snimcima, YouTube je platforma koju možete da odaberete pored ostalih koje imate da bude vaš kanal oglašavanja. Veoma je popularan i dobar način da se za kratko vreme dođe do velikog broja ljudi.
Kada su u pitanju tekstovi, budite slobodni da isprobate različite dužine pisanja. Kratak tekst može da bude upečatljiv i ostavi utisak na čitaoca. Duži tekstualni sadržaji imaju dosta informacija i vrednosti za čitaoce. Isto tako, kada je reč o video snimcima, video snimak u trajanju manje od minute može da izazove veliku pometnju među vašim potencijalnim kupcima. Zato, budite kreativni i nemojte da se plašite da se isprobate razne načine vašeg predstavljanja.
Počnite sa pisanjem ličnog bloga
Blog je način da se vaši posetioci najbolje upoznaju sa vašim proizvodom. Takav sadržaj je besplatan, a njime gradite poverenje između vas i čitalaca. On može da se deli na drugim društvenim mrežama i tako da vam pomogne da se dobro pozicionirate pretraživaču.
Sve korisne informacije, saveti i zanimljivosti su neke od stvari koje vaš blog treba da sadrži. Tako približavate čitaoce se vašim proizvodom i pretvarate ih u potencijalne kupce. Poželjno je da objavljujete blogove u kontinuitetu, na primer jednom ili dva puta nedeljno. Ovako se isključivo vašom zaslugom promovišete kod publike, blog može dati uspeh na duže staze i zato je poželjno da svaka online prodavnice ga ima kao posebnu sekciju.
Zaključak
Istina je da vaša online prodavnica ne može da postigne uspeh preko noći, ali primenom saveta koje smo naveli, sigurno je da će vam put do vrha biti mnogo lakši. Testirajte načine promovisanja vaše prodavnice i pronađite onaj koji vam najviše odgovara. Ipak, ako i nakon što ste poslušali savete i dalje trebate pomoć, na Dinarides marketplace možete pronaći jos dodatnih saveta. Budite istrajni i spremni da rizikujete, u tom slučaju rezultati sigurno neće izostati.