1v1.lol slope unblocked io games
26.1 C
Belgrade

Kako da pravilno sedite ispred kompjutera?

Preporuka

Da li vaš posao zahteva da sedite 40 ili više sati tokom nedelje? Ako ste kao većina ljudi koji dobar deo dana provode u kancelariji, onda je vaš odgovor verovatno da. Pogrbljeno držanje preko tastature je česta pojava kada sedite duže vreme.

Međutim, loš izbor kancelarijske stolice može izazvati neke neželjene efekte – uključujući napetost/bol u vratu, leđima, kolenima i kukovima i lošu cirkulaciju. Dobra vest je da je moguće poništiti ove potencijalne probleme pravilnim držanjem, sedenjem, vežbanjem i odabirom dobrog kancelarijskog nameštaja. Ako se pitate kako da poboljšate držanje dok ste za stolom, pripremili smo vam nekoliko korisnih saveta:

Podesite položaj ekrana

Dobar položaj ekrana pospešuje pravilno držanje, drži vam ramena opuštenim, a vrat izduženim. Evo kako da podesite ekran tako da bude pod uglom koji podržava dobro držanje:

  • Postavite ekran tačno iznad tastature, direktno u liniju očiju.
  • Vaš ekran treba da bude viši od nivoa vaših očiju kada sedite uspravno i gledate pravo ispred sebe, ali samo dva do tri santimetra viši.
  • Držite rastojanje između sebe i ekrana.
  • U nekim slučajevima možete da koristite prigušivač plavog svetla kako biste smanjili odsjaj i sprečili pognutost.

Pravilno sedenje za racunarom

Podesite položaj tastature

Pravilan položaj tastature utiče na ergonomski raspored vaše stola. Postavite tastaturu na način kako biste sprečili naprezanje ruku, naprezanje ramena i poboljšali držanje. Ako želite pravilno da postavite tastaturu, pratite sledeće savete:

  • Postavite tastaturu centralno ispred grudne kosti.
  • Polovinu tastature koju najčešće koristite držite lagano rotiranu prema telu.
  • Postavite tastaturu na mesto gde vam ruke padaju kada opustite ramena, držite otvorene laktove i uverite se da su vam zglobovi i šake paralelni.
  • Kada ne kucate, oslonite zglobove šaka na dno tastature da biste opustili mišiće.

Radite vežbe držanja

Vežbanje je jedan od najefikasnijih načina da sprečite štetne efekte na telo koje rad za kompjuterom predstavlja. Posturalne vežbe pomažu pravilnom držanju tela. Posvetite se ovim vežbama kako biste poboljšali opšte blagostanje i vežbali pravilno sedenje za stolom:

  • Šetajte što više možete. Ovo je odlična vežba i takođe pomaže u ublažavanju stresa. Dok ste na poslu, umesto da koristite lift možete ići stepenicama. Nemojte koristiti gradski prevoz dok idete po doručak, prošetajte.
  • Vežbajte jogu kod kuće. Ova vrsta aktivnosti pozitivno utiče na vašu kičmu.
  • Koristite penasti valjak za istezanje kad god osetite nelagodnost ili bol u leđima.
  • Zakažite tretman poznat kao shockwave terapija, koji će vam pomoći da se efikasno oslobodite bolova u leđima.

Imajte na umu da se većina ovih vežbi rade van posla, ali će vam mnogo pomoći da poboljšate svoje držanje kako biste pravilno sedeli za radnim stolom.

Sedite pravilno u radnoj stolicu

Najbolji način da sedite za stolom uključuje pravilno pozicioniranje tela, uključuje pravilno sedenje u ergonomskoj stolici. Čak i ako kupite svu prateću opremu koja vam je neophodna za održavanje pravilnog položaja tela, takođe je morate pravilno koristiti. Održavajte pravilan položaj sedenja za računarom tako što ćete:

  • Gurati kukove do samog naslona vaše kancelarijske stolice.
  • Podesiti visinu sedišta tako da vam oči budu direktno ispred monitora računara i da vam vrat ostane ravan.
  • Držati stopala ravno na podu, pod uglom od 90 stepeni.
  • Obezbediti podršku za vrat i donji deo leđa, bilo stolicom ili malim jastucima
  • Često menjati položaj kako biste ojačali svoje mišiće leđa. Srećom većina stolica imaju aktivne mehanizme koje omogućavaju podešavanje i pokretljivost.
  • Izabrati pravi naslona za ruke, koji vam omogućava da opustite ramena.

Kada pravilno sedite u svojoj stolici, podržavate prirodnu krivinu svoje kičme i ne vršite dodatan pritisak na nju.

radna stolica

Koristite ergonomsku stolicu

Ne treba da vam pričamo koliko je odabir dobre ergonomske stolice bitan za vašu kičmu. U stvari, jedan od najboljih način na koji možete da vežbate pravilno sedenje za računarom je da nabavite ergonomsku stolicu. Dobre stolice imaju sledeće osobine:

  • Podstavljeni naslon koji prati prirodnu krivinu vaše kičme i pruža podršku za gornji i donji deo leđa.
  • Mogućnost prilagođavanja visine sedišta, naslona za ruke i funkcije naginjanja.
  • Podstavljeni naslon za glavu koji podržava vašu glavu i vrat.
  • Udobna podloga koja podržava leđa, butine i mišiće.

Kada imate ergonomsku stolicu koja podržava vaša leđa, morate sedeti na način na koji podržava zdravo držanje kako bi ovakva stolica imala efekta.

Posetite nas

- Advertisement -spot_img